Pojęcie zapłaty za kryptoreklamę – wyrok TSUE ważny dla przedsiębiorców

Wynagrodzeniem za kryptoreklamę mogą być pieniądze, luksusowe produkty albo… nieodpłatne udostępnienie zdjęć objętych prawem autorskim Kryptoreklama jako nieuczciwa praktyka handlowa Zgodnie pkt 11 zd. 1 załącznika I do dyrektywy 2005/29/WE kryptoreklama oznacza wykorzystywanie treści publicystycznej w środkach masowego przekazu w celu promocji produktu w sytuacji, gdy przedsiębiorca zapłacił za tę promocję, a nie wynika to wyraźnie z treści lub z obrazów lub dźwięków łatwo rozpoznawalnych przez konsumenta. W każdych okolicznościach należy kwalifikować ją jako nieuczciwą praktykę handlową wobec konsumentów. Co w takim razie może być zapłatą za kryptoreklamę? Ważny wyrok TSUE 2 września [...]

10.01.2022|

Prawne pułapki zawodu influencera – czyli, co powinieneś wiedzieć o kryptoreklamie

Jeśli jesteś lub planujesz zostać influencerem i chcesz się dowiedzieć, jak reklamować produkty w Internecie zgodnie z prawem – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Nowy zawód - influencer Współczesne społeczeństwo stało się ofiarą zmasowanego ataku komercyjnych treści. Do tego stopnia, że dziś reklama może wyskoczyć nam nawet z lodówki - inteligentnej lodówki z wyświetlaczem! Nic w tym dziwnego, że ludzie w drodze ewolucji wykształcili w sobie naturalne mechanizmy obronne i szukają sprawdzonych produktów, to znaczy takich, które już ktoś przetestował i może się o nich podzielić opinią. W mediach społecznościowych można znaleźć również [...]

29.12.2021|