Dla kogo?
- Dla firm szkoleniowych. Otwarte szkolenia organizowane przez firmy szkoleniowe, które są zainteresowane współpracą z trenerem-wykładowcą do przeprowadzenia części merytorycznej
- Pakiet dla firm i Instytucji Samorządu Terytorialnego. Zamknięte szkolenia z indywidulanym programem dostosowanym do potrzeb danej firmy/instytucji. Szkolenia jedno lub kilku dniowe, wyjazdowe lub organizowane w siedzibie ww. podmiotów
Pakiety Szkoleń
Prowadzone szkolenia uwzględniającym zarówno aspekty podatkowe jak i prawne w tym obowiązki w zakresie RODO:
- omówienie poszczególnych rodzajów akcji marketingowych w aspekcie podatku VAT i podatków dochodowych: sprzedaży premiowej, konkursu, programu
- lojalnościowego, loterii, sponsoringu oraz udziału w targach i imprezach reklamowych, a także zasad udzielania premii pieniężnej i rabatów
- omówienie zasad opodatkowania akcji niestandardowych
- omówienie sytuacji kiedy mamy do czynienia z wydatkami na reprezentację (np. upominki dla kontrahentów, wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych, a kiedy z wydatkami niestanowiącymi kosztów uzyskania przychodów – (np. wydatki na zakup alkoholu, darowizny, nieodpłatne świadczenia itp.)
- omówienie zasad odliczania podatku VAT (usługi noclegowe, gastronomiczne, cateringowe – czy można odliczać VAT?)
- omówienie zasad opodatkowania świadczenia usług oraz przekazania i zużycia towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy w aspekcie podatku VAT.
- omówienie zasad dokumentowania i zaliczania wydatków związanych z prowadzonymi akcjami marketingowymi do kosztów uzyskania przychodów:
- obowiązek składania PIT 11, PIT 8AR, obowiązki informacyjno-rejestracyjne w przypadku szczególnych działań marketingowych np. loterii (obowiązki wynikające z innych ustaw np. ustawa hazardowa, prawo celne), dokumentowanie działań marketingowych organizowanych przy współpracy z agencjami marketingowymi
- omówienie podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych w marketingu oraz regulacji szczególnych zawartych w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz prawie telekomunikacyjnym
- zasady prowadzenia akcji marketingowych w mediach społecznościowych
- obowiązek informacyjny
- zasady prowadzenia marketingu podmiotów trzecich i udostępnienia danych osobowych w celach marketingowych
- newsletter jako narzędzie marketingowe
- omówienie aspektów związanych z budową legalnych baz marketingowych
Pakiet szkolenia dla przedsiębiorców w związku z wprowadzeniem tzw. Nowego Ładu dotyczy zasad opodatkowania prowadzonej działalności gospodarczej po 1 stycznia 2021r.
- omówienie zmian dla pracowników oraz skutków dla płatników oraz przedsiębiorców (składka zdrowotna)
- omówienie zasad opodatkowania dla podatników inwestujących w alternatywne spółki inwestycyjne, zmian w uldze B+R, opodatkowania przedsiębiorców w działalności ukierunkowanej na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, w tym na rynki zagraniczne, wprowadzenie ulgi dla podatników wspierających działalność sportową, kulturalną oraz szkolnictwo wyższe i naukę, zmian w przepisach dotyczących cen transferowych, przepisów dotyczących poboru podatku u źródła, tzw. ulgi na robotyzację, zmian w rozliczaniu CIT estońskiego, zmian w amortyzacji, zmian w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych, wprowadzenie regulacji zapobiegających wypłacie „sztucznej dywidendy”, zmian w przepisach dotyczących reorganizacji podmiotów, zmian odnośnie składników majątku otrzymanych ze spółek osobowych, wprowadzenia tzw. minimalnego CIT
Poniżej przykładowy program szkoleń prowadzonych w okresie grudzień 2021 r.- marzec 2022 r.:
1. Najważniejsze informacje o planowanych zmianach od 01.01.2022 r. w zakresie Krajowego Systemu e-Faktur (wystawiania „faktur ustrukturyzowanych”).
2. Omówienie dotychczasowych zmian w zakresie VAT wprowadzonych od 1 stycznia 2021 r., 1 lipca 2021 r. oraz 1 października 2021 r., w tym zasad wystawiania faktur korygujących, w zakresie dokumentowania „uzgodnienienia” oraz wyjaśnienia czym jest „spełnienie warunków uzgodnienia” w zależności od przyczyny korekty, omówienie zmian w zakresie zasad odliczania podatku naliczonego w tym terminów odliczenia.
3. Zmiany wprowadzone przez tzw. Nowy Ład m.in. w zakresie składania czynnego żalu do korekt JPK, zmiany w zakresie limitów płatności gotówkowych wynikających z ustawy Prawo przedsiębiorców, wprowadzenie możliwości wspólnego rozliczania się przez podatników w ramach grup VAT, zmiany w zakresie wiążących informacji stawkowych (WIS), wprowadzenie szybkiego zwrotu VAT dla podatników bezgotówkowych.
4. Omówienie zasad opodatkowania projektów sfinansowanych w całości lub w części ze środków UE w kontekście skierowania zapytania do TSUE m.in. na działania termomodernizacyjne, instalację lub wymianę kotłów centralnego ogrzewania, przydomowych oczyszczalni ścieków, w ramach projektów nieuwzględniających wpłat własnych mieszkańców.
5. Omówienie najnowszych interpretacji podatkowych istotnych z punktu widzenia JST.
Szkolenia dla firm IT – aspekty podatkowe i prawne
- zasady opodatkowania branży IT -jaką formę prowadzonej działalności wybrać w 2022r.
- omówienie zmian dla pracowników oraz skutków dla płatników oraz przedsiębiorców (składka zdrowotna), omówienie zmian w uldze B+R, opodatkowania przedsiębiorców w działalności ukierunkowanej na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów, w tym na rynki zagraniczne, przepisów dotyczących poboru podatku u źródła, tzw. ulgi na robotyzację, zmian w rozliczaniu CIT estońskiego, zmian w amortyzacji, zmian w ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych, wprowadzenie regulacji zapobiegających wypłacie „sztucznej dywidendy”, zmian w przepisach dotyczących reorganizacji podmiotów, zmian odnośnie składników majątku otrzymanych ze spółek osobowych, wprowadzenia tzw. minimalnego CIT.
- omówienie najczęściej stosowanych narzędzi optymalizacyjnych stosowanych w branży IT: 50% KUP dla pracowników, ulgi IP box, umów B2B.
- omówienie umowy wdrożeniowej (modele prawne tj. umowa o dzieło, zlecenie, modele mieszane), umowy utrzymaniowej, umowy rozwojowej)
- omówienie umów o świadczenie usług programistycznych (umowy o współpracy B2B, umowy zlecenia, umowy o dzieło, umowy o pracę.
- omówienie umowy na tzw. body leasing.
- omówienie najważniejszych elementów konstrukcyjnych ww. umów, zasad ponoszenia odpowiedzialności przez strony ww. umów, aspekty związane z ochroną danych osobowych, aspekty związane z własnością intelektualną w projektach IT, tajemnica przedsiębiorstwa, zakaz konkurencji).
Kontakt
Law and Technology
Dagmara Rutkowska
Kancelaria Radcy Prawnego
adres: ul. Madalińskiego 42 lok. 106, 02-540 Warszawa